2009. december 2., szerda

1 DECEMBRIE

Jó napot kívánok, december elseje a nagy Románia egyesülésének vagy létrejöttének az időpontja, vagy mi, vagyis 1918. december 1.-jén Gyulafehérvérott kimondták Erdély Romániához csatolását.
Nemzeti ünnep, munkaszüneti nap.
Mi nem tettünk mást, mint bejöttünk dolgozni, mintha mi sem történt volna, a történelemben sem!
Az irodaablakból látható egyik blokk egyik ablakában hatalmas nemzeti színű lobogó,kék-sárga-piros! Ni,ott egy román lakik !..

Őszinte leszek, én csak mosolyogni tudtam, hogy milyen büszke arra itt, ami nem román, s amihez egyébként tényleg semmi köze nincsen, de még a kultúra és a nyelv szintjén sem, sehogysem, és nem is értettem mi az anyját ünnepel itt Székelyföldön, talán azt, hogy tényleg semmi köze?
Pedig én csak egy magyarországi vagyok, tehát nincs jogom ítélkezni.

Megint eszembe jutott augusztus 20.-a, meg a Szereda melletti falu, ahol mindegyik 2.házon lobogott a piros-fehér-zöld. Kis különbség…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése