2010. március 2., kedd

BÖJTMÁS HAVA-TAVASZELŐ-KIKELET HAVA

A hónapok ezen megnevezéseit nem én találom ki, hanem az egyik nagyon szép székely naptárban olvasom őket. Az itteni életet látva az időt, a hagyományokat, s a természetet tekintve mind-mind nagyon találó.
Enyhül a csiki tél,s miért csak a csíki? Hargita megye részei Udvarhelyszék,Csíkszék és Gyergyószék. A Csíki-medence után a Gyergyói a másik leghidegebb, ha jól tudom. Amíg Székelyudvarhelyen a Hargita másik oldalán már nincs hó,addig itt Csíkszeredában talán elkezd olvadni és min.10 fokkal hidegebb van, pedig csupán 50km-re van innét.
A héten először tudtam levenni a bakancsot , mivel eddig csak ezzel lehetett közlekedni akkora volt a hó. December óta először láttam itt járdát, füvet, növényeket a maguk természetességében. Ez az élmény engem meglepett,hiszen ritkán vagyok ilyen hosszan tartó havas, kemény télben. Ugyanakkor kicsit sajnálom,hogy eltűnt a végeláthatatlan fehér takaró.
A tavasz ugyan tekintget, de a hegyen szerencsére lassabban jő. Még lehet sízni, és a körülmények is mások, mert gyakrabban van esély kellemes időre (nem -20,hanem csak -5):)),napsütésre, tiszta kilátásra, így az ember könnyebben szedi a sátorfáját.
Vasárnap végre kijutottam a Kossuth-pályára, igen ,ez a neve neki itt "Romániában" ,fényképezőgép nem volt nálam, tiszta volt az idő, gyönyörű kilátás a fenyves rengetegre, illetve a medencére. S a szuper kis fekete pálya, még ha nem volt tökéletes is a minősége, nagyon, nagyon élveztem a kemény terepet. Itt egyébként több pálya van, 3 tartozik egy felvonóhoz.

Itt van egy pár ízelítő Hargitafürdőről (Csíkszeredától 20km-re),ahol az említett síközpont is van, korábbi képek ezek


Leágazás Hargitafürdő felé
"A Tolvajos-tetőn három nagy kereszt áll, melyek a honfoglalásra, Márton Áron püspök születésére, illetve a csíki katolikus székelyek János Zsigmond seregén aratott győzelmére emlékeztetnek. Ez utóbbi tiszteletére rendezik meg évente a csíksomlyói pünkösdi búcsút."


Kicsi házak a mofettához tartozó szálláshelyek


Tipikus


Ez nem az én fotóm, az interneten találtam, a nagyon jellemző csíkszeredai tél, középen a városi park, háttérben hotel épülete és persze a hegyek.

1 megjegyzés: