2010. április 1., csütörtök

MÉRGELŐDÖM

Azért ez érdekes,hogy milyen események váltják ki az emberből,hogy megint írjon...
Mondjuk jó pár napja készülök erre kellemes témával,de a ma reggel....

Jó pár hónapja fizetni kell a parkolásért a belvárosban, ezért általában a könnyen elérhető nem fizetős helyeket választom,főleg azóta,hogy bent lakom a belvárosban. A kocsit csak kint tudom hagyni az utcán. A házunktól 50m-re már kezdődik a nem fizetős zóna, szóval logikus hogy ott parkolok,így nincsen parkolóbérletem sem.
Tegnap este parkolóidőzónán kívül értem vissza a városba, hát megálltam az iroda előtt, majd utána még sört is ittam, így gondoltam majd reggel 8előtt kijövök és átállok a kocsival.
Hát nem elfelejtettem? DE!!!
Ettől kezdve persze csak magamat hibáztathatom a büntetésért...., de azért a körülményekről és az eljárásról azért csak pötyögök pár sort...
A legkellemetlenebb, hogy egy brutális méretű kerékbilincset nyomatnak a kocsira, egy hatalmas öntapadó cetlivel az ajtóra. Csak a hülye nem veszi észre a több ezer járókelő közül, hogy te arcátlan szabályokat szegtél meg. Aztán fel kell hívnod telefonon a rikítómellényes pasikat,hogy jöjjenek már hozzád ide és ide,és nem viccelek 3500ft fejében engedjenek utadra. Amíg odaérnek és állsz a kocsi mellett szinte mindenki,de mindenki aki melletted elmegy,jól végigmér, látja a bilincset, meg hogy vársz, ha pl.magyarországi rendszámod van az +1lúzerségi pont.:)))). Ezalatt a pár perc alatt jó pár ismerőssel találkozol, mindenki jól megmosolyog hogy "bilincset kaptál" és ezt ki is mondja ilyen arccal, amúgy is sokan ismerik látásból a verdát,mivel napi 24órában a belvárosban áll. Tudom milyen ez,én is megjegyzek sok autót,amelyiket sokat látom. Mindezek után úgy érzed, hogy a bilincsbevert idő alatt már a fél város látta a te szabálysértésedet,mindenki erről beszél és mindenki tudja és hogy meg lettél bélyegezve.:)
Aztán meg méltóztatnak érkezni a City Parkingos emberek egy autóval, 2fő!, miután vártál rájuk egy ideje, mert ugye a szomszéd utca nagyon messze van, és sokára tart ideérni miután beszéltél velük.
Megállnak a nagy feliratú kocsival a tied előtt, így már messziről is mindenki láthatja mit csináltál, kitöltenek egy nagy a4-es papírt, és még a személyi igazolványt is elkérik, majd bezsebelik a 3500ft-ot, amúgy szerintem Miskolcon is ugyanennyi, a különbség, hogy ez egy 40ezres város.
Ott állok még mindig, 2pasi sertepeltél ott egy bilinccsel csak azért, mert reggel 8kor elfelejtettem áttenni az autót, ekkor már különösen megbámul mindenki aki arra jár (külön megnézték a rendszámomat), ami borzasztóan ingerelt, főleg miután a kicsi piros helyes bilincset leszerelő pasi aszongya nekem: "Legalább újfajta bilincset tetszett kapni!", ekkor még nem voltam humoros kedvemben, így csak annyit mondtam, hogy engem ez most momentán nem tud érdekelni, szegény fickó el is hallgatott, miután a szemembe is belenézett, aki ismer tudja milyen mikor mérges vagyok, de leginkább megszégyenítve éreztem magam, ami nagyon-nagyon rossz érzés volt, mivel egyáltalán nem állt szándékomban szabályokat megszegni, a parkolási díjakra amúgy is érzékeny vagyok,még egy perccel sem szeretem túllépni amit kifizettem, mert tanultam a magyarországi esetekből,főleg a miskolciakból,hogy az előírt 5, illetve 10 perces türelmi időtúllépést egyáltalán nem tartják be az ellenőrök, és rögvest céduláznak. Az alkalmat megragadva mondtam is az ipséknek egyből,hogy javaslom vezessék be a csekkes rendszert mert az kevésbé megalázó (bár ezt csak most teszem hozzá), mire ő : Azt nem fizetné ki senki!(na ja, nyilván csak a pénz a lényeg)
Arra is gondoltam, most már ottmaradok egész nap azon a helyen ennyi büntetésért, de annyira sajnáltam a Hondámat azzal a piros izével, hogy inkább fizettem, és szépen átevickéltünk a jól megszokott ingyenes parkolózónába.
Azt is tudni kell, hogy jól megkérik a pénzt, cserébe télen alig takarították a parkolókat a hótól, most pedig nyakig lépegetünk a sárban-porban-mocsokban....
Ez is Csíkszereda kérem szépen, és a tanulság, hogy a cégnek kiadott parkolási rendszerből ők minden áron szépen nyereskednek, tegyék ugyan, csak ezt a rohadt bilincset el lehetne felejteni.... Akkor is ezt kapja az ember amúgy, ha pl.15perccel túllépi a bilétája idejét. S az sem elvetendő, hogy 65 vagy 100ft-ba van 1óra díja, szerintem pofátlanul sokat kérnek büntetés címén.
Most már egész megkönnyebbültem és már mosolyogni is képes vagyok ezen a történeten, szóval írni jó!
Amúgy ebben a rusnya, blokkokra néző irodaházban ahol székelünk itt van a City Parking székhelye is, úgyhogy többtényezőssé váltak a rossz érzéseim az épülettel kapcsolatban!:))))

5 megjegyzés:

  1. szia Ilka!

    fel a fejjel!..szerintem olcsó tanuló pénz volt.
    alapjában véve ha kivonod az egyenletből azt hogy Veled történt, egyetértenél az egésszel!
    amúgy miért nem jársz bicajjal? ott még tél van?
    majd beszéljünk ,zajlik az élet...
    csók

    VálaszTörlés
  2. köszi a bíztatást,
    alapvetően mióta bevezették ezt a bilincses rendszert minden autóst sajnálok akire ráteszik,minden nap többször közlekedem ezen a környéken.
    tény,hogy az én esetem hab volt a tortán,:)),nyilván...
    itt most múlik a tél, csak sícucc van nálam (a hegyekben még hó van), a biciklim Miskolcon van november óta,
    egyébként kocsival is csak akkor közlekedem ha elhagyom a várost.
    a jó hír pedig,hogy kb.2hét és megyek haza végleg,...

    VálaszTörlés
  3. velem Judapesten ugyanez megtörtént annyi különbséggel,hogy 15ezer volt és nem érdekelt senkit :)

    VálaszTörlés
  4. Szia Eszter!

    Úgy néz ki minden város a parkolási díjjal fejezi ki a fejlettségét...
    A kerékbilincset szerencsére nem kellett még megélnem. Az sms parkolás meg kényelmes, de drágább.

    A hazajössz végleg... jelenti azt, hogy nem mész majd vissza később mégegy félévre?

    Mindenestre köszönjük a sok beszámolót, kultúrális élményt és életképet, amit megosztottál velünk.

    VálaszTörlés
  5. Ma délelőtt megmutatták nekem a parkolási cég egyik főnökének autóját, ami nem más mint egy hatalmas, fekete mercedes vagy audi...nem emlékszem pontosan. Ja, és magyar a rendszáma.
    Itt állt lent a fizetős parkolóban, szerintetek volt a szélvédő mögött parkolási bérlet vagy parkolócetli? Nem... Nem lepődnék meg, ha egy nap a felbőszült székelyek piros kerékbilincsekkel körbedíszítenék!
    Azt is megtudtam már, hogy az Audi,meg a Bmw szigorúan feketében előadva, klasszik típusban, szeredai szimbólum...Gondolom kitaláljátok minek/kinek a jelképe..:))

    Levente az összes kérdésedre választ találsz az utolsó, bejegyzésben..

    Én pedig örültem a sok lelkes olvasónak!

    VálaszTörlés