2010. július 15., csütörtök

BICIKLI-HÉTKÖZNAPI TÖRTÉNETTEL

A Margit-hidat felújítják, autó nem mehet rajta, csak a villamos, meg busz, s a járókelők egy kb.1,5 m széles elkerített szakaszon, így be lehet sétálni a szigetre is.
Én csak "divatbiciklistáknak" hívom a helyieket, mert valószínűleg egyik sem ült volna bicajra sosem, ha nem csinálnak ebből a szokásból divatot. Legjobb, mikor falusi hatású biciklit vesznek mert az milyen menő, és azt adják úgy elő, mintha valami igen különleges járgány lenne. S akkor még nem beszéltem a hozzá járó divatos ruhákról, az átlósan magadra csatolós táskáról, amivel nem is értem hogyan lehet biciklizni hiszen bezavar az egyensúlyba, a hozzá járó cipőcskéről, magazinból halászott napszemüvegről, és persze a forgalomban pofátlan módjára közlekedve fülhallgatóval a fülben bukósisak nélkül, nehogy érzékeljük mi történik a körülöttünk haladó autókkal.
Persze ez is a sport és a közlekedés és az élvezetek egy formája, nyilván ne kritizáljak mindig másokat azért, mert nem úgy tesznek ahogy én.... De...
Mikor csúcsforgalomban a hídon az elkerített kordonban a járókelők is alig férnek el egymás mellett 2irányban, akkor szerintem evidens, hogy aki biciklivel közlekedik leszáll és tolja. Mert nem lehet elférni. Néha én is bicajjal jövök, nem mondta senki mégis rájöttem, hogy nem férek el,ha rajta ülök.
Ma reggel is így jöttem, és találkoztam egy pár antiszociális bunkóval. Aki fent ül a biciklin, megvan a napszemüveg, a divattáska, a kiscipő, s persze a fülhallgató is bedugva rendesen. Sok gyalogos, stb... Jönnek, komoly sebességgel, hiszen neki lehet, s amikor kissé az útjukban van az ember csilingelnek, odaszólnak,menjél már arrébb. Az nem zavarja őket, hogy sokszor a gyalogosok (akiké amúgy a járda), állnak meg és húzódnak félre, mert a kiemelt szerepű budapesti bickilisták nem hajlandóak leszállni ott, ahol nincs is bicikliút. Mindezt teszik teljesen rezzenéstelen és fanyar pofával. :)), előre bámulva a semmibe, mintha...
Hát én fogtam magam, s aki mögém került bicajon nem tudott elmenni mellettem, mert direkt középen mentem tolva a biciklim, csak a járókelőkkel egyezkedtem. Ha mégis türelmetlenség volt, akkor odaszóltam hogy ez nem bicikliút, persze rezzenéstelen arcokra s süket fülekre találtam. Jött szembe egy csajszika, buggyos ruhában 70es évekbeli napszemüveggel, boldogan hajtotta a falusi biciklit, mire mondtam neki is, ez nem bicikliút, hát ugyanolyan unott és rezzenéstelen pofával haladt tovább, mint aki nem hallotta amit mondtam..
A bicikli nem divat, hanem közlekedési eszköz, ettől kezdve igényel egyfajta morált.
Aki nem tartja be az antiszociális és bunkó (és fővárosi-de csak zárójelben), főleg a fent említett körülmények között.
Kisvárosban kérem szépen ezt nem lehetne megtenni, mert ott már jól megszólták volna.
Csíkszeredában pedig már meg is szégyenült volna, ott halál fia volt, aki a bicikliúton sétált!!, de az is megkapta a kritikát, aki a járdán menőzött.
S hozzátenném ezért utálják itt az autósok a bicikliseket.

Ez kérem megért egy posztot a híres Budapesten!:))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése