2009. november 2., hétfő

MÍNUSZ ÉS FELHŐS IDŐ

Itt a tél, meg a hideg, én meg harci készültségben várom,hogy essen a hó a hegyekben, s akkor csatolom a sílecet!
Nehéz megszokni,hogy nem biciklizem, ki kell találnom mi pótolhatja.. Egy, azaz egy darab úszómedencéje van az 50ezres városnak, az is mindössze 18×10 m-es, és van hozzá szauna is. Éppen újságoltam, hogy Miskolc végre kapott egy 50m-es fedett uszodát, nos, itt is mostanság kezd beindulni ez a projekt.
S akkor hogyan is él az ember egy 50ezres településen? Merül fel a kérdés, miután sosem éltem még ilyen lélekszámú városban. Kicsit más.. Mikor este 10ig világos volt, akkor gond egy szál se,nem győztem a programok, illetve biciklitúrás lehetőségek közül választani. Most,hogy fél6kor sötét van, nehéz megszokni,mert nincs minden sarkon egy koncert, egy kiállítás, egy előadás..S ne feledjük,az egy dolog, hogy van egy szobám egy házban,de ez akkor sem tud így ugyanaz az otthon lenni,mint otthon. Csak a ruháim vannak,meg a cipőim, meg a kocsim, meg a sífelszerelésem. Jó,hogy csönd van körülöttem, meg csak én vagyok, de kell, kell az otthon. Az emberek is megfogyatkoztak,inkább behúzódnak, miután ma reggel 9kor -5°C-ot mutatott az autó hőmérője. Valóban más lesz itt a tél,mint ahogy eddig megszoktam, ugyanakkor nagyon tiszta és friss a levegő. De,mikor úgy érzem,na mostmár tényleg ki akarok mozdulni,na, akkor biztos mindig történik valami....
Egyébként van itt mozi, csak bezárt. Van Csíki játékszín, és a Hargita Székely Nemzeti Népi Együttes, számos kisebb galéria, művelődési ház, komolyzenei koncert templomokban, illetve a művészeti iskolában. Illetve az egyiptomi kiállítás a Szépművészetiből most idejött a Csíki Székely Múzeumba februárig. Elég nyitott szemmel járni,mert az összes lényeges program plakátokon látható mindenhol, illetve a helyi újságban is minden benne van.
Aztán hívtak amatőr hokizni is. Csíkban népszerű sport. Kibérelik a jégpályát pár órára,és mennek edzeni. Hívtak, csak még lusta voltam rászánni magam..:))

2 megjegyzés:

  1. szia
    meddig is maradsz? korcsolya jó dolog
    csak ne sokat mert akkor nagyon nagyok lesznek a combjaid

    VálaszTörlés
  2. szervusz! :)

    az a kis idő,amit még itt töltök,nem elég ahhoz,hogy duzzadó izmokat szerezzek úgy érzem,(amúgy a bicikli miatt is fennállt ez a veszély,mégis csak helyes méretűre izmosodtam :)),
    viszont már megtudtam, hogy a gyorskorcsolyázó,meg a korcsolyázó,illetve a hokis korcsolyás mozgása merőben más típusú, ezért más-más testrészeket erősít-terhel.így nem lesz ugyanaz a végeredmény.

    VálaszTörlés