2009. november 24., kedd

KICSI KIS HÜLYE PURDÉ (CIGÁNY)

Róla is írok mindjárt,
De előbb hadd meséljem el, hogy hétvégén a háztető egyik vápáját javították mert beázik, hárman jöttek, kicsit ki is nyitottam az ablakot, mert már hallottam hogy kemény poénoknak leszek fültanúja!
Volt egy pár persze, de amin a legjobban röhögtem, hogy fent a gerincnél ültek ketten, ott tevékenykedtek, lentebb pedig az előtetőn állt a harmadik. Valamit meg kellett mérni fent, hozzá kell tenni bitang hideg volt, tehát kissé türelmetelnek voltak azért.
Na és akkor mondja a főnök lentről, hogy:
- Józsi! Mérjed meg Ferinek (fiktív nevek) a segge alól a lába fejéig a távolságot !(Feri pont a csúcsnál ült,ahonnan mérni kellett, lába pedig pont a kívánt pontnál nyugodott, s persze nem az embert mérte Józsi,hanem alatta a távolságot)...
Na és akkor a mérő Józsi kicsit ott bénázott, mire Feri:
- A húszcentisemet nehogy bémérd!
Harsány vihogás,meg az én kacajom a szobában, a munka megy tovább, s ha tudjátok, akkor mondjatok a "bémérd" első mássalhangzójába egy hosszított é-t,mintha bégetnétek, mindezt a mondatot pedig szépen egy hangszínnel, sehol sem túlhangsúlyozva, kissé nyomatékosítva a "nehogy"-ot, s igen határozottan kijelentve....Na..hát ez a székely magyar.
Kicsi purdéval meg a péknél találkoztam ma, lehetett vagy 5éves, vett egy minipizzát, igazi cigányszaga volt (és nem vagyok antiszemita mielőtt bárki hitetlen ezt gondolná), kérte melegítsék meg, erre az eladó..:
-"Meg is egyem helyetted?"- na, muszáj volt mosolyognom, s miközben kértem amit kértem már láttam furcsán figyel a kölök, vártam, mikor fog kunyizni 1lejt,meg mégegyet, s amint megkaptam a pékárut, rögtön érte nyúlt...Olyan sebességgel hogy észre sem vettem. Na,erre kapta az újabb felszólítást az eladótól, hogy hékás vagy valami ilyesmi, mire a kölök nagy ártatlanul :-JA!,- és elengedte a zacskót mint a kis ártatlan, aki véletlenül összekeverte a két zacskót úgy, hogy az övé fóliás csomagolásban volt....
Mondom én a cigány az cigány, tökmindegy melyik országban, példaértékű egységes viselkedés, az ember seholsem csalódhat bennük...
Mégegy purdés sztori még nyárról. Kávéztunk a főutcán főnökömmel, kint ültünk a teraszon, jön a kicsi purdé, adjunk neki lejt. Keményen el lett küldve, tudni kell eléggé idegesítően és pofátlanul nyomják.
Meg is sértődött a kölyök, éppen ittunk már a kávéból, főnököm bajszos ember.....
Ránéz a kis mérges cigány , majd mondja cinikus hangon:
- Magának meg szaros lett a bajusza!.....

2 megjegyzés:

  1. szerintem képtelenek szocializálódni

    VálaszTörlés
  2. Szerinted én miért sírom vissza azt a közel háromnegyed évet, amit a fagyban, sárban, problémahalmok között összeroskadva kint tölthettem az építkezésen? :-)

    VálaszTörlés