2009. november 16., hétfő

NAGYVÁROS ÉS GYŐZELEM

" Mit fújsz, te majom!?"
Hangzott a mondat a Csíkszereda- Bukarest hokimérkőzésen a bírónak, a román bajnokság keretein belül. Amúgy Csíkszereda nyert...
Van egy élménye ezeknek a meccseknek, bár néha már elég furcsákat ordibálnak be, de most el kellett mennem, mert mégiscsak magyar-román összecsapás....
Be is indultak a szurkolók a lelátó alján, akik "alatt" ültek a román játékosok, el is harapóztak az indulatok....Mindenesetre nem éreztem, hogy egy ország két csapata lenne. Magyar-román meccs volt,kész..
Van egy kicsit alpári dalocska is, kis pontozással (mindenki odaképzelheti a magáét),
" Ünnepel az egész város, besz....t a besz....t a nagy főváros!", mindez az "Elől ül a masiniszta, ki a gőzöst, ki a gőzöst igazítja" dallamára....
El lehet képzelni a román játékosokat, miközben üldögélve az ordibálást, beszólongatásokat hallgatják, amit persze nem értenek (na jó néha,mikor románul kibáltak be), kölönösen hogy az olyannyira nem a legkedvencebb Székelyfölön vannak, néha azért sajnáltam őket,hiszen csak sportolnak...
Mindezek mellett lassan megtanulom felvenni a korong és a játékosok ritmusát, mármint a figyelemre gondolok. Követni... Elég látványos egy sport, nincsenek unalmas percek, folyton mozgás van..S jó hangulat,persze..Meg ahogy a korcsolya karcolja a jeget, s szünetben jönnek a jéggépek...
Kolozsvár pedig egy elég nagy város (300.000 fő talán), s rájöttem mi is hiányzik az életemből. A nyüzsgés! Párosan élvezve, persze.. Köd és eső és hasonlók, de minket ez nem zavart. Irány a mozi!, főleg hogy mióta itt vagyok én vásznat nem láttam, mert Szeredában bezárták. Végül az egyik bevásárlóközpontba mentünk, mert látni kellett az épületet...
És akkor azon gondolkodtam, hogy milyen furcsa, hogy a kolozsvári plázában is azok az üzletek vannak mint otthon (ez a megfigyelés nem a naivitásomból fakad, sok helyen jártam már a világban, de sorozatplázákban eddig csak otthon), még a mozi is cinema city, s persze a kínálat is ugyanaz. Ergo, ilyenkor érezhető igazán, hogy ezekben semmi de semmi egyedi nincs, vagy olyan, ami az adott ország kultúrájához köthető vagy abból fakad. A pénztáros is épp magyar volt, tehát tisztára mintha otthon mentem volna moziba.
Aztán pedig egy pár percig szemléltem a tömeget, először éreztem magam igazán turistának Romániában, mert rajtunk kívül semmi de semmi magyar nem volt..(ami elég ritka Csíkban valljuk be) Csak szőkített, kikészített szőröstalpú román cicák és pocakos maffiózó egyedek. A különbség csak annyi a hazai hasonszőrűekhez képest, hogy nem magyarul primitív, hanem románul.Szóval ez a globalizáció!
Hazafelé aztán teljes sötétben jöttem, s továbbra is köd és eső... Persze megint volt kalandom a bunkó kamionosokkal legyen az magyar/román. Róluk tudni kell, hogy lakott területen is 80-nal nyomulnak, hát én meg mertem az egyiket előzni az egyik faluban,mert ott legalább van közvilágítás, és nem akar lenyomni. De húzós volt a helyzet, mert igen felkapta ezen a vizet, miután elékerültem jól megnyomta a gázpedált, felnyomta a reflektort, és egyszercsak ott volt mögöttem (vaksötét és köd), és úgy éreztem magam, mint a lúzer amerikai horror pozitív hőse akit a "nagy állat" le akar sodorni. Hát kicsit gyorsítottam, mert esküszöm mögöttem volt,erre ő is gyorsított. Féltem,de tényleg... De a kis Honda nem hazudtolta meg önmagát, biztonsággal leráztuk valahogy azt a rémet, pedig én komolyan mondom nem tettem mást, mint intelligensen,szabályosan megelőztem. Már azon gondokodtam, félreállok,leállok hadd menjen el, de aztán megunta az üldözést szerencsére. Ezek után az is megvilágosodott, hogy amikor mögötte mentem , és készültem az előzésre néha ki-kikukkantva, akkor 1-2szer hirtelen befékezett, azt hittem az út miatt,mert kikerült valamit...Hát nem... Engem szivatott..
De nem kell izgulni, ez csak most volt, és hazaértem. Sajna ezekkel nem lehet mit tenni, itt a kamionos nagy Úr!
Szóval tény és való de az van, hogy Székelyföld és Magyarország között van egy ország, Románia... EZ érezhető!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése