2009. augusztus 3., hétfő

MOST CÍM NÉLKÜL

Csíkszeredai városnapok voltak a hétvégén. Tartalmas programmal. Dobfesztivál a várban, két nagy színpad a belvárosban.. Mindenhol folyt a csiki sör, a város apraja-nagyja kint ült a téren.
Szombaton a Hargita Nemzeti Székely Népi Együttes lépett fel először.Ha valaki erre jár, érdemes részt venni egyszer egy előadásukon. Őket követte a Muzsikás zenekar. Nem akarok megint "magyarkodó" lenni, ahogyan páran ti neveznétek, ugye...(!)
De....
Nem azért vagyok Erdélyt pártoló, mert.... mindenki így csinálja, aki szereti , vagy mert mert sznobisztikusan így dívik Magyarországon. Sok helyen jártam már a világban (itt is többször), gyermekkoromtól kezdve nyitott szemmel járhatok, s nem ez az első alkalom, hogy elszakadtam az otthonomtól. Szóval nem vagyok rácsodálkozva a "külföldre". Mikor egy ilyen eseményen tömegesen hallgatjuk ami a miénk: a kultúra, a zene, a tánc, az ének..És az anyanyelv. Nincs hiba. Körbenéztem, s mindenki lába, csípője, feneke ugyanúgy mozgott, ugyanabban a ritmusban. A vérünkben van!
Azért azt is elmondanám, hogy a vasárnapi záróprogram a Fásy Mulató volt..Hogy milyen módon, miért és egyáltalán mennyiért kerülnek ide, én nem tudom. De az biztos,hogy a közönségük itt is megvan, ami elég szomorú. Hogy ezekre mindehol igény van.
A cél egyébként. Ha bárki itt jár otthonról, itt is otthon érezze magát. S bárki innen otthon jár, ott is otthon érezze magát. Itt már működik. Bárki idejön, jó érzésekkel tér haza. Honvágy nemigen van, csak család-, és barátvágy. Magyarországon is úgy kellene lennünk-tennünk, hogy aki ott jár, ne érezzen honvágyat.. Ehhez még nyitnunk kell, nem keveset.S bárki, aki azt mondja nekem, hogy székelyföldön nem magyar nénitől vásárlom a gomolyát, és hülyeséget beszélek, az ne is olvasson tovább!

Elromlott a fényképezőgépem. Úgyhogy most vagy régi,vagy másoktól szerzett képeket fogtok látni, amíg nem lesz egy másik.

Ezt látom az irodai ablakból kerek-perec

1 megjegyzés:

  1. "Fásy Mulató"...utánanéztem...hát az tény h nem a kultúra része.

    VálaszTörlés