2009. szeptember 14., hétfő

"AUSZTRÁLIÁBAN EZÉRT MÁR LELŐTTÉK VOLNA"

Hangzott el egy meglehetősen ideges csíkszeredai hölgy szájából....Felém.
A város központjában található a talán egyik legnagyobb szálloda, a Hunguest Hotels objektuma, 3 v. 4 csillagos. Sok emelet, nem tudom pontosan, de biztos van vagy 10.
Az épület történetét nem ismerem, de a szocializmus idején épülhetett, látszik felújítás után lett belőle szálloda. Szerintem igen gusztusosra sikeredett, nagyon jó stílusban előadva. Régóta terveztem, készítek pár képet, emlékül. Később ki is derült, miért tetszett annyira, ez is Tövissi Zsolt munkája, aki helyi építész és igen jó dolgai vannak, legalábbis nekem bejön. Többször megesett már, kinéztem valamit magamnak, s kiderült az ő munkája.
Bátorkodtam az utcáról körbefényképezni a hotelt, ráközelítve részletekre is. Csak hátul van kerítés, amúgy utcák kerítik,s a város számos pontjáról látható,fényképezhető, hisz olyan magas.
Mikor körbeértem, s egy földszinti ablakrészletet fotóztam közelről, egyszercsak kirobbant a hölgy oldalt és szó szerint kiabált velem a nyílt utcán, hogy :
"""- Miért fényképezi az épületet 10perce, szóltak a recepcióról ?! Mit képzel, ez magántulajdon, maga mit szólna, ha a házát fényképezné valaki?! Tilos fotózni, ha szállóvendég tudnia kell, hogy csak csoportkép engedett, ha meg csikszeredai,akkor azért kell tudnia, hogy törvény szerint a magántulajdont tilos fényképezni! Különben is! AUSZTRÁLIÁBAN EZÉRT MÁR LELŐTTÉK VOLNA!"""
:)))
Persze nagyon megijedtem,ahogy az nálam lenni szokott, hogy tényleg nem vagyok tisztában valamivel és törvényt szegek meg! Aztán feleltem, hogy elnézést nem tudtam, és építész vagyok és ezért fotózom az épületet, mementónak..
- SZÓVAL MÁSOL ???!!!-jött a kérdés
Na,ekkor már majdnem röhögtem,meghogy mennyire JÓ ez a kérdés, de leginkább nem tudtam megszólalni, így kiböktem mégegy elnézést, s el is húztam a csíkot,miközben már a járókelőknek is szétordítozta, hogy 10perce itt fényképezem a szállodát, és még hozzátette, hogy el van nézve...
Rossz érzés volt,de túléltem,főleg,hogy nem akarta földhöz vágni a gépet..Másnap meg is kérdeztem Ernőéket, azt mondták sosem hallottak ilyenről,és különben is közterületre néz és nincs kerítés. A hölgyre meg azt felelték, vannak ilyenek...
S akkor a hotel,íme 100 méterről..
Közelről



Itt jött a hölgy

2 megjegyzés:

  1. Tényleg jó lett. De mi az a kiálló kocka fönt a sarkon?

    VálaszTörlés
  2. sajnos nem tudom,de még el sem gondolkodtam rajta nagyon..majd egyszer megkérdem az építésztől

    VálaszTörlés