2009. szeptember 3., csütörtök

A CSIKI REGGEL ÉS A KICSI MÉRGEK MEGINT

A piszok nagy igazság, hogy Csíkszeredában kevés dolog húz fel oltári mértékben, de az biztos, hogy az Magyarországról származik. Meg a pesti elvarázsolt egyénektől. Akik azt hiszik, ők szarták a spanyolviaszt. Fingjuk nincs a kemény életről!Már elnézést. Istennek Hála, hol születtem!(Hajrá Borsod!)
Otthon voltam. Visszatérve...Mégis van egy dolog,ami megríkatott,hajnali hazaindulásom előtti este. Nem szégyen, sírtam. De ezen a történeten mosolyogni fogtok egytől egyig....Apukám kérdezte: ezt is megírod? Hát persze!-feleltem...
Én szalonnaimádó vagyok. Hiába. Magyar csaj vagyok,na... Ebből kifolyólag családom is szalonnás. Van egy igen jó marosvásárhelyi hentes, Petry. Szeredai boltjuk is van. Nekem sem kellett több, abáltszalonna! Dehogy az mennyire finom! Vittem haza kóstolót, szerették. Így megint vettem vagy 1kilot, megint viszek haza. Péntek este hazértem a házba,este 8felé. Másnap hajnal 4 órai magyarországi start volt a tervben. Minden elrendezve, összepakolva, már csak pihenni kell. Nyitom a hűtőt (a folyosón van),majd miután bezárom, érzem. Valami nem stimmel.Ismét kinyitom, az előre vásárolt ajándék-szalonnának hűlt helye! S akkor elkezdtek folyni a könnyeim. Borzasztó egy érzés volt. Hulla fáradtan,napok óta erre készülve, meglepve a családot valami igazán extra különlegességgel,mert AZ! Borzasztó kiszolgáltatottnak éreztem magam. Hentes bezárt, szalonna sehol, pedig hogy készültem..Aztán felhívtam az egyik szakácsnőt. Kisült, valami surranó lehetett. Én meg csak bőgtem,s bőgtem. Hogy elrontják az örömöm. S miért?
Megnyugodván, arra gondoltam. Ez is az életem része. Valami megoldás csak van, valami oka csak van. Eszembe is jutott,Marosvásárhelyen szombat reggel leszek nyitási órában...S ott a hentes! Szalonna meglett.
Most,mire visszaértem, bekerült a kis hűtő a szobámba. Kisült, a szalonna egy dolog, de pénzt is loptak a házból...Ehhez képest a ház összes embere,lakója sűrűn kért tőlem bocsánatot, mintha tehetnének bármiről is. Micsoda szégyen - szerintük-! Tiszti, a főnök, 90éves édesanyja is itt lakik. Ma reggel könnyezve kért elnézést és vigasztalt. Hülyén éreztem magam. Hisztit csináltam egy szalonnából? Nem győzöm őket nyugtatni,semmi gond! Arról én sem tehetek,hogy érző ember vagyok. A szakácsnők pedig szégyenkeznek...Folyton. Ezért kaptam a hűtőt, gond ne legyen soha többet.
Én eddig is kommunikáltam másokkal,de mióta itt vagyok tudom, Csíkban csöndben, hallgatva létezni nem lehet, s nem érdemes. Ezért utálják otthon annyira, mikor kinyitom a szám. Az igazság fáj.....
S akkor a hitetlenek térképe, egy igen érdekes kis könyvből szkenneltem,ami a székelyföldi fürdőkről, gyógyhelyekről szól. Közép-, és Délkelet-Európa nemzetiségi térképe, 1989-1992...A sötétnarancs vagy piros színű a MAGYAR..remélem érzitek a foltok arányait...

5 megjegyzés:

  1. jah... azok a "pesti elvarázsolt egyének"
    De kik is azok?
    Akik Budapesten születtek?
    Vagy munka és megélhetés reményében felköltöztek?
    Vagy iskola után itt ragadtak?

    VálaszTörlés
  2. egy surranó "pesti" vitte el a szalonnád? :O

    VálaszTörlés
  3. köszönöm az értékes hozzászólásokat!:))))

    aki a mérgemet keltette éppen,az bizony budapesti gyökerestül,de ha ilyen kérdéseket teszel fel gyz,akkor előbb-utóbb a sárospatakiak is ebbe a kategóriába fognak tartozni!:))

    a szalonnát iszákos,semmirekellő székely vitte el,mert olyan is van.pénzt is lopott.

    na és akkor,hogy kicsit oldjam a kemény kritikáimat,a vendégházban sok kedves "pesti" szállóvendéget ismertem meg. először azt hitték erdélyi vagyok,a beszédem miatt.aztán meg is lepődtek,hogy nem..

    VálaszTörlés
  4. ...eddig ezt a szöveget élveztem a legjobban (nem a sztori, hanem a megejtő indulat ami akaratlanul is átsüt a néha patetikusra sikerült stíluson), ha kiírod magadból a pongyola fogalmazást egészen könnyed leszel....szépen éled meg a dolgokat - ha kicsit fatalista felfogásban is....

    VálaszTörlés
  5. Laci!
    szokás szerint 6568765323-szor kell elolvasnom az írásod,hogy meg is értsem..
    nem lehetne egyszer "parasztszöveggel"?
    :))

    VálaszTörlés