2009. július 23., csütörtök

CIGÁNY UNIÓ

Sokféle napilap van errefelé. Hargita népe,krónika,csíki hírlap,stb...Jó őket olvasgatni,azt külön élvezem,mikor Gordonkát ízes székely stílusú főcímekkel illetik. Elég ciki ránk nézve. Itt mindenki tökéletesen tisztában van a magyarországi politikai képpel,de tényleg. Vajon hány otthoni honfitárs van tisztában az itteni helyzettel? Szerintem egyesek azt sem tudják mi az,hogy Erdély..Holott 1,5milliónál kicsivel több magyar él itt. Szóval élvezet szemezgetni az újságokat,s nekem elég is annyi,amit ezekből olvasok otthonról.Hogy miért? Az EDDÁn elhangzott a színpadról,hogy "politizálhatnánk drága véreim,mert lehetne.De minek? Elrontaná az estet!" Valahogy én is így vagyok.Elrontaná a nyugalmam...

A cigányok pedig egy kész unió,de komolyan. Egységesek! Akárhová megyünk a világban nem csalódhatunk. Ugyanaz az életforma, szocializálódásképtelenség,stb...Olvasom az újságban, hogy Maroshévíz mellé Bajkópatakára telepítettek cigány családokat. Azóta zavarják az ottlakók nyugalmát. A lopás ellen épített kerítéseket ellopják,eltüzelik vagy fémtelepre megy! S zavarják a lakosok mindennapjait! Mintha a Magyar Nemzet borsodi mellékletét olvasnám! Itt szeredában a fő utca legszebb romos házait lakják, a gyerekek egész nap kilincselnek a járókelők között. De legalább szép székelyesen beszélnek. Ez is valami. Bárcsak mi is ilyenek lennénk. Egységesek,s nem kellene csalódni a saját vérünkben, folyton...

Jómultkor kellemes sörözésen voltunk. Azt hiszem, érdemes lett volna megörökíteni a 4-es metro építéséről szóló poénokat! Demszky elbújhat az összes beruházásával, főleg a bkv-s projektjeivel: izomszaggató poénokat gyártanak a helyiek az össze nem érő vagy sikeresen elcseszett alagutakról. Azért az őszinte irónia nagyon tud ütni,hozzáteszem,az asztaltársaság nagy része nem tudta, hogy én nem székelyföldi vagyok."Söröző a 4bölcs sintérhez"-ez a neve a helynek. A tulajdonos egykor európa bajnok síző, még a megszokottnál is "ízesebb". Egy élmény hallgatni. Aztán mikor hazaindulok jó későn kérdezi,aranyos lány vagyok,de honnan jöttem,mert másképp beszélek. Miskolci vagyok,bükkiül beszélek-mondom én.Aztán folytatja,s mondja az arany igazságot: végül is nem az számít,hogy ki milyen nyelvet szeret, ha már eljutottunk odáig,hogy belelátunk egymás szemei mögé,akkor minden rendben van!

S mi az,ami Csaucseszku blokkrengeteit élhetővé teszi? A hit...Mert itt hisznek valamiben,kérem szépen. Ez az adrenalin!

Csíkszereda tömbjei mögötte a Harghitával
Csíksomlyói kegytemplom, ferences kolostor és apácák monostora

No, s még valami. Tusványos még mindig tart, belül...

4 megjegyzés:

  1. Ez a "Söröző a 4bölcs sintérhez" melyik faluban van??

    VálaszTörlés
  2. Itt Csíkszeredában, a belvárosban. Ez a tulaj Neked való, Toma! :))

    VálaszTörlés
  3. o óóó...ezt nem értem.. :) tisztára mintha ismernél :D ...?

    VálaszTörlés
  4. Majd ha lehetséges,szeretnék még ilyen jó kis kocsmai történeteket olvasni :)

    VálaszTörlés