2009. július 9., csütörtök

KICSI MÉRGEK

Amíg nem volt készen a blog, írtam már egy hosszabb gondolatmenetet Erdélyről és az emberekről, no meg a magyarországi magyarok hozzáállásáról. Elég szókimondó ember vagyok,sokat szídom a honfitársaim, és most kiderült,igen,az erdélyi emberek sem makulátlanok. A fejlécben említett mottómat tegnap este visszahallottam két gyerek szájából,akik "megszentelték" vizeshomokkal az autómat, majd körkörösen elkenték...
A ház ahol lakom egy alapítványé és vendégházként működik.Itt vagyok albérletben. Átalakított épület, valaha egy birtok volt,s tulajdonosa pár éve a Csibész Alapítványnak adományozta. Van nekik egy saját lakrészük,ahová jönnek néha pihenni, mint ahogy most is, két 8-11 éves forma unokával. Namármost ezek igen rossz erdélyi kölykök. A héten egyszer nyakonöntötték a kocsimat vizeshomokkal, tegnap pedig a fent leírtak szerint. Nagyapjuk hozta is őket bocsánatot kérni.Mind a kettő leszegett fejjel, kezében egy-egy papírral, amire azt írták kb.: "Adott szavamat mindig betartom". Mindezt azért,mert már ígértek,s nem úgy cselekedtek. Miközben ezt írták tudta meg nagyapa a nagymamától,hogy mit műveltek a hondával. Amit egyébként megmostak,szerintük...A két gyerek az összes felnőtt kíséretében állt előttem, leszegett fejjel, könnyeikkel küszködve kértek bocsánatot.
Azt hiszem mondanom kellett volna 1-2 okos dolgot, de nem sikerült. Pl., hogy rendben, de legközelebb ne tegyetek ilyet, tartsátok tiszteletben más tulajdonát..De nem tudtam szólni egy szót sem, először álltam felnőttként gyerekek előtt. És először éreztem azt, hogy milyen lehet ez a helyzet gyerekként.Elég megalázó.
A nagypapa azt ígérte, bármi kár van megfizeti. Hála Istennek nem történt nagyobb karcolás a karosszérián, 1-2 hajszálér vonal,de az lehet nem is ebből van.Viszont a spoiler,egészen pontosan a honda "H" márkajel műanyag borítása össze-vissza karcolódott és a fényes felület mattá kopott.Elég csúnya. Úgyhogy meglesz az első utam a székelyudvarhelyi honda szervízbe egy árajánlatért....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése